Állami támogatás munkakörülmények fejlesztésére: GINOP Plusz-3.2.5-24

Az egyre növekvő munkaerőpiaci versenyben azok a cégnek jutnak jobb munkavállalókhoz, amik magasabb színvonalú munkakörnyezeteket tudnak biztosítani. Hogy ebben a hazai vállalkozások versenyképességét fejlesszék, nemsokára indul a GINOP Plusz-3.2.5-24. De hogyan aknázhatod ezt ki? Konkrét megoldásokat mutatunk!

Állami támogatás munkakörülmények fejlesztésére: GINOP Plusz-3.2.5-24

A 2020-as évek elejére az irodai munka világa a legtöbb szektorban gyökeresen megváltozott. Ennek munkaadóként két jelét biztosan észrevetted már:

  1. Igen nehéz minőségi munkaerőt bevonni, illetve még nehezebb megtartani azt.
  2. A dolgozók ma már joggal várják el az ergonomikus munkatereket és a wellbeeing követelmények kielégítését.

Ez oda vezetett, hogy az employer brandingnek és a toborzásnak is komoly fegyverténye lett egy-egy jól felszerelt, egészséges és hatékony irodai környezet. Ezt a hazánkban működő nagyobb multik eddig is tudták és alkalmazták (hiszen ennek kultúráját nyugatról hozták magukkal), most azonban a hazai munkaadóknak is lehetőségük van a felzárkózásra és a fejlesztésre.

 

Nemsokára indul a GINOP Plusz-3.2.5-24

 

Ennek keretében több pontban is megfogalmaznak szempontokat. Az ülőmunkával kapcsolatban a nyolcas a mérvadó, melynek tartalma: ergonómiai fejlesztések (pl. számítógépes munkaasztal, tevékenységhez illeszkedő ergonomikus munkaszék, ergonomikus kialakítású tárolóeszközök, különös tekintettel a fogyatékkal élő munkavállalók igényeire);

Az ezzel kapcsolatos elvárások nem új keletűek. Már az 50/1999. (XI. 3.) EüM rendelet is szabályozza azt, az alábbiak szerint: 

2. § b) képernyős munkahely: olyan munkaeszközök együttese, amelyhez a képernyős eszközön kívül csatlakozhat adatbeviteli eszköz (billentyűzet, scanner, kamera, egyéb adatbeviteli eszköz), egyéb perifériák (mutatóeszköz, nyomtató, plotter, lemezegység, modem stb.), esetleges tartozékok, ember-gép kapcsolatot meghatározó szoftver, irattartó, munkaszék, munkaasztal vagy munkafelület, telefon, valamint a közvetlen munkakörnyezet. A képernyős munkahely kialakításának követelményeit e rendelet 3. számú melléklete tartalmazza.
1.2. Képernyő
e) Biztosítani kell külön monitorpolc vagy állítható asztal használatát.
1.4. Munkaasztal vagy munkafelület
a) A munkaasztal vagy munkafelület legyen olyan nem fényvisszaverő felületű és nagyságú, hogy biztosítsa a monitor, a billentyűzet, az iratok és a csatlakozó eszközök rugalmas
elrendezését.
b) A laptartó legyen állítható, és a használó számára kényelmes olvashatóságot biztosító helyzetben rögzíthető.
1.5. Munkaszék
a) A munkaszék legyen stabil, továbbá biztosítsa a használó könnyű, szabad mozgását és kényelmes testhelyzetét.
b) A szék magassága legyen könnyen állítható.
c) A szék támlája legyen magasságában állítható és dönthető.
d) *  Igény esetén lábtámaszt vagy saroktámaszt, illetve kartámaszt kell biztosítani.
2.4. Zaj
A munkahelyhez tartozó berendezések okozta zajt figyelembe kell venni a munkahely berendezésekor, különös tekintettel arra, hogy ne zavarja a figyelmet és a beszédmegértést.
2.5. Klíma
a) A munkahelyhez tartozó berendezések nem fejleszthetnek olyan mennyiségű hőt, hogy az a munkavállalónak diszkomfort-érzést okozzon.
b) A használó legyen védve a sugárzó és áramló hőhatásoktól és az asztal alatt hőt termelő berendezésektől.
c) *  A páratartalmat megfelelő szinten kell biztosítani és tartani.

 

Mindezekből láthatod, hogy egy ergonomikus munkatér kialakítása nem is olyan könnyű. Ehhez vegyük még hozzá a tényt, hogy az utóbbi években számtalan új információval bővült például az egészséges üléssel kapcsolatos tudásunk. Ma már a munkaergonómia szerteágazó tudomány.

 

Hogyan segíthetünk neked a pályázat kiaknázásában?

 

Elsősorban szaktudással és ergonomikus eszközökkel. Wellbeing tervezés során akusztikai, légtechnikai és proxemikai kérdésekben is számíthatsz ránk, valamint konkrét munkaállomások gyártásában, szállításában, telepítésében is. 

A hatékony és egészséges munkaállomás nálunk négy fő kategória köré szerveződik: egészséges szék, állítható magasságú asztal, tárolási megoldások és ergonómiai kiegészítők.

 

Frezza EMI operatív forgószék

Egészséges székek

Ma már az irodai munka nem lehet komfortos és egészséges ergonomikus székek nélkül. Ezekből az ország egyik legszélesebb kínálatát hozzuk el neked szinkron mechanikás és aktív ülés mechanikás székekkel is.

Vezető márkáink között ajánljuk neked a kiemelkedően hosszú garanciaidővel bíró Emagra, Frezza, SpinaliS és Spinergo székeket is. Kínálatunkban emellett megtalálod a TopStar, az Antares és a Linea termékeit is, így elképzeléseidnek megfelelően korszerűsíthetsz. Kérd szakértőink segítségét, ha elbizonytalanodnál.

Ezeket a székeket a pályázati kiírás keretében és támogatásával vásárolhatod meg nálunk!

 

BAGEL elektromosan állítható magasságú asztal

Állítható magasságú asztalok

Az ülőmunka úgy a leginkább egészséges, ha annak monoton voltát megtöröd. Ezt persze könnyű mondani, de ha munkakörnyezeted rendelkezik állítható magasságú asztalokkal, akkor könnyen kivitelezhető a váltott, álló-ülő munkavégzés.

A korszerű állítható magasságú asztalok biztonságosak, hiszen ütközésgátló és dupla motoros lábazattal rendelkeznek, emellett okosak is, hiszen memóriás vezérlésük több mentett állást, valamint maximális és minimális végállást is tud tárolni. 

Saját márkáink közül a Flexibily és Bagel termékcsaládot ajánljuk, melyeket teljes egészében (méretben, színben, tudásban, stb.) egyedi céges igényeidre lehet szabni.

 

Konténer görgős tároló

Tárolási megoldások

Önmagában egy asztal és egy szék még nem jelent hatékony munkakörnyezetet, hiszen számtalan olyan irat vagy más anyag képezi a napi munkavégzés részét, amiket biztonságosan el kell zárni.

Ebben segítenek neked irattárolási megoldásaink.

Asztalaink kedvelt társai a görgős konténerek, melyek összes fiókja zárható, görgőjük fékezhető, tetejükre pedig ülőpárnát kérhetsz, így maximalizálják saját praktikusságukat.

Ha nagyobb volumenre van szükséged, akkor léteznek nyitott, zárt illetve vegyes tárolószekrények is. Ezeket szükség esetén méretre is tudjuk igazítani, hogy teljes legyen a helykihasználás.

 

Ergonomikus kiegészítők

Egyetlen munkahely sem lehet tökéletes az olyan apróságok nélkül, amik személyre szabott kényelmet biztosítanak a használójának.

Ezek a látszólag kis dolgok ráadásul az ergonómia és az egészség komoly támogatói. Kínálatunkban elérhetsz egér- és billentyűzet-kiegészítőket, monitortartókkal, laptopállványokat, lábtámaszokat és egyéb extrákat is, melyek integrálásában szakértő segítséget tudunk neked nyújtani.

 


 

Támaszkodj szakértelmünkre!

Segítségre van szükséged a pályázat lehívásához? Egyedi ajánlatot kérsz hozzá? Segítünk benne!

Keresd képesített wellbeeing project managerünket, Farkas Ferencet, hogy egyeztessétek a részleteket!

farkas.ferenc@nietsch.hu

+36-30/962-6548


2024.04.02   Horváth Krisztián
Kosárba helyezés
Próbaszék igénylés
Ezt a széket ingyenesen, kötelezettségek nélkül kipróbálhatod saját otthonodban vagy irodádban, több napig is. További részletekért helyezd próbaszék-listádra: